Spartiatis.gr

Στρατιωτικά θέματα-Άμυνα-Διπλωματία-Ασφάλεια!

Αλλαγή «φρουράς»: Τα νέα Ελληνικά τζιπ του Στρατού (ΦΩΤΟ)

Share:

ΦΩΤΟ: Το HOPLITE (αριστερά) και το τεθωρακισμένο DINGO 2 KMW (δεξιά) της βορειοελλαδίτικης EODH
Οι δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά των υποψήφιων αντικαταστατών των θρυλικών Mercedes που «υπηρετούν» τις Ένοπλες Δυνάμεις επί τέσσερις συνεχείς δεκαετίες
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΖΑΝΙΤΗ – ch.mazanitis@realnews.gr
Στη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA (η πρώτη στην Ελλάδα μετά από μια δεκαετία) παρουσιάστηκαν οι προτάσεις της εγχώριας βιομηχανίας για το «εθνικό τζιπ». Το όχημα της νέας εποχής του Στρατού, αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα, θα αντικαταστήσει σταδιακά μέχρι το 2030 το σύνολο των θρυλικών Mercedes που χρησιμοποιούνται. Και μπορεί οι ΗΠΑ, στην εντυπωσιακή κάθοδο με τις 32 κορυφαίες εταιρείες να παρουσίασαν το JLTV (Join Light Tactical Vehicle) ως πρόταση για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, με δυνατότητα παραγωγής στην Ελλάδα, όπως έγινε με τα Hummer, ωστόσο η εγχώρια βιομηχανία έχει εξίσου εντυπωσιακές προτάσεις.

Οι προτάσεις
Μιλώντας για το «εθνικό τζιπ», έρχεται κατά νου μια πικρή σκέψη για το πώς η Τουρκία κατάφερε να προχωρήσει στη σχεδίαση, κατασκευή και ανάπτυξη ενός τζιπ (του Kibris), το οποίο μπορεί να παρουσιάζει πολλές αδυναμίες έχει καταφέρει ωστόσο να αποσπάσει πολλά συμβόλαια από χώρες του εξωτερικού, κυρίως από την υποσαχάρια Αφρική, με δέλεαρ την προσιτή τιμή. Η ελληνική εταιρεία EODH, με έδρα τη Χαλκιδική, παρουσίασε για πρώτη φορά το νέο τροχοφόρο τεθωρακισμένο όχημα 4×4. Φέρει το όνομα HOPLITE, που είναι η λατινική απόδοση της λέξης «οπλίτης», σε διαμόρφωση μεταφοράς προσωπικού. Το συγκεκριμένο όχημα είναι εξοπλισμένο με Τηλεχειριζόμενο Σταθμό Οπλισμού (RWS), ο οποίος φέρει πλήρως σταθεροποιημένο αυτόματο πυροβόλο Rheinmetal ΜΚ-20, διαμετρήματος 20×139 mm.

Επίσης η εταιρεία παρουσίασε και μια δεύτερη πρόταση, το ανανεωμένο τροχοφόρο τεθωρακισμένο DINGO 2, της KMW, με πλήρες πακέτο θωράκισης ASPIS, σχεδίασης της ίδιας της EODH, το οποίο αναβαθμίζει το επίπεδο προστασίας στο κορυφαίο για την κατηγορία LEVEL 4+ με βάση τη STANAG 4569 του ΝΑΤΟ.
Η δεύτερη εισήγηση έρχεται από τη νέα ΕΛΒΟ, που, μετά την είσοδο των Ισραηλινών, ευελπιστεί να αναγεννηθεί και να αποτελέσει τον εθνικό φορέα κατασκευής του νέου τζιπ. Όπως διευκρινίζουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας στη Realnews, το αντικείμενό της δεν αφορά την παραγωγή συγκεκριμένου οχήματος αλλά τη συναρμολόγηση, επισκευή, διαμόρφωση και αναβάθμιση όλων των τύπων οχημάτων ως υπεργολάβος μεταφέροντας τεχνολογία αιχμής με καταγεγραμμένη εμπειρία στα πεδία μαχών. Στο περίπτερό της ξεχώρισαν δύο θηριώδη οχήματα, που έρχονται ως προτάσεις για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Το ένα είναι το ελαφρά θωρακισμένο, ευκίνητο, 4×4, Hyrax, βάρους 4,8 τόνων, που εγκαινιάζει μια νέα αντίληψη για τα μικρά οχήματα μεταφοράς. Μεταφέρει μέχρι και 8 άτομα, ενώ ανταποκρίνεται σε επιφάνειες με κλίση έως και 80% και πλευρική κλίση έως 54%. Η στρατιωτική του έκδοση επιδέχεται ηλεκτρονικό, μέσα από την καμπίνα, χειρισμό των όπλων του, είτε πρόκειται για το Mini Samson ή για το Light RCWS EB5. Το Hyrax βασίζεται στο γνωστό σασί του Mercedes G-Wagon, δηλαδή των υπαρχόντων τζιπ του Στρατού.

Το δεύτερο είναι το νέο StormRider, με συμπαγή θωρακισμένη άτρακτο, της οικογένειας των SandCat FoV (Family of Vehicles) οχημάτων της Plasan, με μεγαλύτερη προστασία από νάρκες, ενώ η θωράκισή του προβλέπει 6 θυρίδες χρήσης όπλων (firing ports), προκειμένου το πλήρωμα να παραμένει αξιόμαχο όντας προστατευμένο και εν κινήσει. Η διαμόρφωση της καμπίνας είναι τέτοια ώστε με άνεση να μπορούν να μεταφερθούν τουλάχιστον 10 άτομα επιπλέον του οδηγού.

ΦΩΤΟ: Το 4×4 Hyrax (πάνω) και το νέο συμπαγές StormRider (κάτω) της νέας ΕΛΒΟ

Τέλος εποχής
Η ανάγκη αντικατάστασης των τζιπ των Ενόπλων Δυνάμεων προέκυψε αφού τα υπάρχοντα οχήματα έχουν φτάσει στο τέλος του χρόνου ζωής τους, ενώ δεν πληρούν κανένα από τα πρότυπα ασφαλείας και προστασίας του ΝΑΤΟ. Τα νέα οχήματα θα πρέπει απαραίτητα να φέρουν θωράκιση σε παράθυρα και παρμπρίζ, καθώς και στην καμπίνα των επιβατών. 

Στην ΕΛΒΟ κατασκευαζόταν από τη δεκαετία του ’80 ως στρατιωτική σειρά η Μercedes-Benz W462, με τα μοντέλα 240GD/24 (1,25 τόνος) και 290GD/28 (1,5 τόνος). Παράχθηκαν πάνω από 10.000 μονάδες σε διάφορες παραλλαγές (5.500 240GD και 4.500 290GD), καθώς και 250 δεξιοτίμονα οχήματα για την κυπριακή εθνοφρουρά.
ΠΗΓΗ: REALNEWS – [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Previous Article

ΠΟΥ: «Η μετάλλαξη Δέλτα επικρατεί πλέον στην Ευρώπη»

Next Article

«Όχι» στο lockdown για τους μαθητές από τους επιστήμονες της Οξφόρδης

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Προτεινόμενα:
Υποβάλλοντας καθημερινά σε τεστ Covid τους μαθητές, μειώνονται δραστικά οι…