Spartiatis.gr

Στρατιωτικά θέματα-Άμυνα-Διπλωματία-Ασφάλεια!

Απαξίωση της Δημόσιας Αμυντικής Βιομηχανίας

Share:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ                    
Προς τον Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: “Καθολική Απαξίωση της Δημόσιας Αμυντικής Βιομηχανίας μέσω της κατακόρυφης πτώσης της παραγωγής του συνόλου των εργοστασίων των ΕΑΣ και των μαζικών απολύσεων του υπερσύγχρονου εργοστασίου του Αιγίου” 

Σύμφωνα με πρόσφατο έγκυρο δημοσίευμα  κορυφαίος παράγων του Υπουργείου Οικονομικών (ΥΠΟΙΚ) αρνήθηκε αίτημα να εγκρίνει την παροχή επιπλέον 16 εκατομμυρίων στα Ελληνικά Συστήματα (ΕΑΣ) λέγοντας: “Δεν μπορώ να δίνω στο πουθενά τα λεφτά των φορολογουμένων. Έχετε πάρει 30 εκατ. ευρώ και ζητάτε άλλα 16 με 4 εκατομμύρια τζίρο… Φέρτε δουλειές από το ΥΕΘΑ”. Το γεγονός ότι ο κύκλος εργασιών των ΕΑΣ στον δέκατο μήνα του 2021, φέρεται να είναι μόλις στο 13% του κύκλου εργασιών του 2019 (30,4 εκατομμύρια) φανερώνει την συνειδητή και ολοσχερή τελμάτωση της παραγωγής των εργοστασίων των ΕΑΣ και έχει ως απότοκο την επανειλημμένη ζήτηση ρευστών από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. 
Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε μια συγκυρία όπου η Διοίκηση των ΕΑΣ προβαίνει σε υπέρογκες δαπάνες, αφενός μέσω ακυρώσεων κεντρικών διαγωνισμών που είχαν προκηρυχθεί πριν την ανάληψη της διακυβέρνησης και σε προκηρύξεις νέων με το πενταπλάσιο κόστος (σύναψη βιομηχανικών συνεργασιών, φύλαξη κοκ) και, αφετέρου, σε πλήθος πρόχειρων διαγωνισμών και απευθείας αναθέσεων δευτερευουσών υπηρεσιών (Ιστοσελίδα, Οργανόγραμμα, Μετατροπή Ήχου σε Εικόνα, Φωτογραφίες και Video, Υπηρεσίες Επικοινωνίας και Προβολής, Αποτύπωση Διαδικασιών Προμηθειών κοκ) που δεν έχουν σχέση με την αγορά πρώτων υλών και την ενίσχυση της παραγωγής και αθροιστικά ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Οι δε οικονομικές καταστάσεις του 2020 δεν έχουν καν εγκριθεί ως όφειλαν.
Συνάμα, την προηγούμενη εβδομάδα, ανακοινώθηκαν αιφνιδιαστικά συνολικά οι 36 απολύσεις εργατοτεχνιτών από το εργοστάσιο της ΕΒΟ Αιγίου, εργατοτεχνιτών που απασχολούνταν εδώ και 4 χρόνια αποτελούσαν τη «ραχοκοκαλιά» του παραγωγικού τμήματος του εργοστασίου. Παράλληλα, υφαίνονται σενάρια για το μέλλον του υπερσύγχρονου εργοστασίου του Αιγίου, τα οποία αναπέμπονται σε επίσημες συζητήσεις μεταξύ επιτελών στα συναρμόδια Υπουργεία. Τα γεγονότα εξακολουθούν να πυροδοτούν αλυσιδωτές πολιτικές αντιδράσεις και την κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας, των τοπικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 

Τέλος, μέχρι σήμερα καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για το πρωτεύον ζήτημα της μεταφοράς του εργοστασίου παραγωγής πυρομαχικών από τον Υμηττό στο Λαύριο και την ανάπτυξή του. Η προτεραιότητα της διασφάλισης της απρόσκοπτης παραγωγής του εργοστασίου του Υμηττού, ούτως ώστε να μην επηρεαστούν η εκτέλεση των συμβάσεων και τα έσοδα της ΕΑΣ από τη μεταβατική φάση της μετεγκατάστασης στο εργοστάσιο του Λαυρίου, δεν φαίνεται να είναι στις προτεραιότητες της Διοίκησης. Αντιθέτως, έχουν γίνει παχυλές απευθείας αναθέσεις  για τη μετεγκατάσταση εκ των οποίων πολλές δεν θα έπρεπε να έχουν αναληφθεί από τα ΕΑΣ. 
Με την περιγραφόμενη ελλειμματική διαχείριση να έχει μοιραία οδηγήσει ήδη σε εκποιήσεις ακινήτων  – φιλέτων, με τα δεδομένα για τα παραπάνω δύο εργοστάσια των ΕΑΣ και για τους εργαζόμενους να είναι μελανά και την μακροβιότερη αμυντική βιομηχανία της χώρας να οδηγείται απαξιούμενη σε κλείσιμο ή ιδιωτικοποίηση, 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Εν μέσω σοβαρών υπονοιών για την τύχη του εργοστασίου του Αιγίου καθώς και των 36 εργαζομένων που απολύθηκαν αιφνιδιαστικά, όπως και για την έλλειψη ενδιαφέροντος για τις παραγωγικές απώλειες από την μετεγκατάσταση του εργοστασίου του Υμηττού, για ποιους ακριβώς λόγους προχώρησε σε μαζικές απολύσεις που επηρεάζουν καταλυτικά την παραγωγή της ΕΒΟ Αιγίου και γιατί δεν μεριμνά για την απρόσκοπτη λειτουργία του εργοστασίου του Υμηττού;
2) Αληθεύει ότι ο κύκλος εργασιών των ΕΑΣ έχει μειωθεί στο 13% (4 εκατομμύρια) του αντίστοιχου κύκλου εργασιών του 2019 ενώ οι δαπάνες (λειτουργικές και μη) αυξάνονται αδιαφανώς και αλματωδώς; 
Ο ερωτών βουλευτής, 
Γιώργος Τσίπρας

Previous Article

Πύραυλοι ΑΙΜ-120 C7 άνω των 100 χλμ με AESA πονοκεφαλιάζουν τους Τούρκους

Next Article

Ελληνικές εταιρείες στη ναυπήγηση των γαλλικών φρεγατών Belharra

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Προτεινόμενα:
Δεκάδες ελληνικές εταιρείες βρίσκονται σε επαφή με τη γαλλική Naval…