Spartiatis.gr

Στρατιωτικά θέματα-Άμυνα-Διπλωματία-Ασφάλεια!

Πολλαπλασιάζονται τα Viper και προκαλούν τρόμο

Share:

Οι «Οχιές» της 343 Πολεμικής Μοίρας «Αστέρι» τις επόμενες ώρες γίνονται 4 και πλέον βήμα-βήμα «χτίζεται» η πρώτη Μοίρα Viper της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Ήδη από την περασμένη εβδομάδα είχαν ολοκληρωθεί οι δοκιμαστικές πτήσεις των δύο αναβαθμισμένων από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία μαχητικών με τα αεροσκάφη να παίρνουν με τη σειρά τους Νότια πορεία με προορισμό την 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα η οποία θα είναι η επόμενη ‘’φωλιά’’ τους. Εκεί θα συναντήσουν τις δύο πρώτες «Οχιές» που ήδη πετούν αδιάκοπα εδώ και δύο μήνες και έχουν δώσει τη δυνατότητα σε όλους σχεδόν τους ιπτάμενους της 343 όχι απλά να πάρουν ‘’γεύση’’ Viper, αλλά σταδιακά να αποκωδικοποιήσουν στην πράξη τις δυνατότητες τους και «ξεκλειδώσουν» τα μυστικά τους.

Τα «γεράκια» της Σούδας έχοντας ήδη «γράψει» ώρες στα Hi Tec κόκπιτ των δύο Viper τονίζουν κατηγορηματικά ότι έχουν στα χέρια τους ένα καινούργιο μαχητικό. Το οποίο ναι μεν δεν έχει αλλάξει στον τρόπο που πετά ωστόσο όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του και κυρίως ο δικτυοκεντρικός χαρακτήρας του, ο πρωτόγνωρος όγκος πληροφοριών που παρέχει στον ιπτάμενο, οι έξυπνες λειτουργίες του και η δυνατότητα το ίδιο το μαχητικό να θέσει προτεραιότητες το κάνουν να διαφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα block 52. Επιβιωσιμότητα και φονικότητα είναι οι δύο έννοιες που περικλείουν τον χαρακτήρα του Viper και το κάνουν όπλο υπεροχής στην εναέρια μάχη πάνω από το Αιγαίο και όχι μόνο.
Όπως ήδη έχει αναφέρει το Newpost οι πρώτες εντυπώσεις των Ελλήνων πιλότων από τη χρήση του καινούργιου ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA APG83 κάνουν λόγο για το μεγάλο πλεονέκτημα του Viper που το μετατρέπει σε γρήγορο και αποτελεσματικό «θηρευτή» απέναντι στα «θηράματα» που διαθέτουν το κατά πολύ υποδεέστερο ραντάρ μηχανικής σάρωσης. Αν και η αποστάσεις που «σαρώνει»  παραμένουν ένα από τα μυστικά των «γερακιών»  της 343, είναι ξεκάθαρο ότι το AESA βλέπει και ταυτόχρονα «διαβάζει» και στοχοποιεί τα εχθρικά μαχητικά πριν αυτά καν εντοπίσουν τον «θηρευτή». Επιπλέον η δικτυοκεντρική δυνατότητα συγκέντρωσης πληροφοριών μέσω της πιο σύγχρονης έκδοσης Link 16 μετατρέπουν το μαχητικό σε έναν υπολογιστή που διαθέτει πλήρη εικόνα από το πεδίο επιχειρήσεων. Έτσι οι Αρχηγοί των Σχηματισμών μπορούν άμεσα να διαχωρίζουν τους ρόλους με πρακτικό αποτέλεσμα να μην πηγαίνει χαμένος ούτε ένας πύραυλος αέρος-αέρος. Ειδικά σε καταστάσεις όπου στον αέρα βρίσκεται μεγάλος αριθμός μαχητικών το όφελος για τη οργάνωση και εκτέλεση της εναέριας μάχης είναι τεράστιο όπως χαρακτηριστικά τονίζουν έμπειροι ιπτάμενοι.

Η τεράστια ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του κόκπιτ αλλά και η δυνατότητα που έχει ο χειριστής να βλέπει τις απαραίτητες πληροφορίες και μέσα από την κάσκα του αποτελούν δύο καινούργια χαρακτηριστικά πάνω στα οποία καλούνται να εξοικειωθούν οι ιπτάμενοι των Viper. Στη δυνατότητα που έχουν δηλαδή να διαθέτουν συγκεντρωμένα όλα τα απαραίτητα για τη μάχη δεδομένα όπως η εικόνα του ραντάρ δηλαδή την τακτική κατάσταση με τα φίλια και εχθρικά μαχητικά, ο υπολογιστής μάχης, η εικόνα από τα ατρακτίδια σκόπευσης που κατευθύνουν τα όπλα σε στόχους εδάφους, ο οπλισμός που έχει στη διάθεση του ο χειριστής, οι λειτουργίες και τα συστήματα του αεροσκάφους.

 Πληροφορίες οι οποίες στα block 50 είτε δεν υπάρχουν σε τόσο πλήρη μορφή, είτε απαιτούν χρόνο για τον ιπτάμενο. Το πλεονέκτημα πολλαπλασιάζεται όταν πάνω από το Αιγαίο πετούν ταυτόχρονα δεκάδες «Οχιές» οι οποίες συνεργάζονται με κοινό στόχο. Να κάνουν το Αρχιπέλαγος απρόσιτο για κάθε απρόσκλητο «επισκέπτη».
Previous Article

Ξανά στο προσκήνιο ο αγωγός Μπουργκάζ – Αλεξανδρούπολη;

Next Article

Ισραηλινό think tank: Το Ισραήλ πρέπει να απορρίψει τις τουρκικές θέσεις για την οριοθέτηση ΑΟΖ με Λιβύη στην Αν. Μεσόγειο

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Προτεινόμενα:
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου του Σοχούμι, καθηγητής Zurab Khonelidze, προήδρευσε…